Friday, July 3, 2009

u.i.t.m




bermula la kehidupan baru aku......

lame aku x update blog ku...why???
yela aku nie dah beralih arah....
beralih arah as a student....
penat dan memenat kan....
minggu mesra siswa(mms) best tp penat....
nak buat macam mane itu lumrah kan as a student i have 2 faced it...

aku dapat kolej alamanda dekat jalan kelang lama k.l.(nana bukan kelang la)
mase dpt surat tawaran aku cam pelik"ha itm ade kat jalan kelang lame ke???"
ape2 jela yg penting aku ade hala tuju lepas nie...

mase 1st day aku sampai dah siap register kat bawah kolej then aku gi car park nk amik barang2 ku yg banyak cam ape je kan....
pas berlaku la insiden di mane aku dan father ku terpaksa berebut2 nk kuar dari bangunan yg akan aku diami....
my father though that building is blok b ut then itu adalah blok a yg aku dpt.....
aku beratur nk naek lift(giler ko nk naek tangge rumah ku tingakt 10)
lepas aku tunggu almost 1 hour kat luar lift untuk naek aku dapt neak ke rumah ku....
tingkat 10 blok a rumah no 3....
aku dapat room8 yg mcm malu mula2 la....
tp lepas dah cukup 12 org kat dalam rumah itu mereka menunjuk kan belang mereka....
mereka ok,best la....
semua otak masuk air....
tp aku layan je...

mms banyak kali aku skip....
ldk je ok....
klu taklimat aku pergi tau....

dipagi jumaat 3-7
ade ceramah kenegaraan....
akak pm kate klu xpegi nnti susah time nk grad....
so aku pon bangun la awal,walaupon malam 2 tido lambat(gelak bersama bonzer,jagung,blutong)
tp aku la manusia yg bangun awal selepas robot....
lepas bangun aku kejut la semue org kat umah 2....
aku turun gune lift....
dalam stgah jam aku tunggu penceramah nk dtg aku dgr mcm suara pakcik jawa...
then dia tnya korang semue dah makan....
die ckp lagi klu korg semue xmakan aku pon xmakan....
siapa die nie???
pas2 mc bodoh 2 pon ckp la...
mengumum kan ketibaan pak raden...
who is pak radin...
pak radin is singaporen who moves 2 malaysia during 13 mei...
he works with un(united nation)in what dep. i can't sure
but he helps lots of malay student(he works dalam tata tertib...)
when ist moment i saw him i said who is this rude old man....
but he told us that(dgn tuhan pon aku guna kau aku ini kan sesama manusia)
dia bagi ceramah begitu bersemangat sekali....
jelas menunjukan semangat sayang akan melayu...
tp 2 semue aku xkesah...
but when the time he called me...
u the 1 who were black shirt and red tie which is me....
gosh i stand and he ask me"what is u're name boy"
jawapan macam biasa....
then die tny aku"did u ever killed some1"
ha???
like what am i ade muke pembunuh kew???
tp die suka menyakat budak2(serious kelakar giler)
but i admire him he speaks in french...
1st ayat je suis malayzian...
commont ca va....
stuff banyak giler....and laju...
yela lame duduk di paris and leon....almost 25 years
xpela....
die bagi kite org banyak pengajaran...
die suroh aku berdiri lagi die tuqa nama ku....(dah biasa,name baru ku hafiz)
then die suroh aku dtg jumpe die lepas die bagi ceramah....
2 hours aku rase cam kejap je...
then mase die dah abis die pangil nama ku....
suroh aku kedepan...
then aku pegi...
die hulur tangan,aku ingat die nk suroh salam
rupe nyer pegang tangan die....die nk turun dari stage....
lepas 2 die kasi aku this butang baju....
tah la...
tp seriously i'm so proud stand beside
pejuang bangsa melayu....

PAK RADIN.....aku mengakat kamu sebagai pejuang melayu dalam hidup ku....
biar kamu pandai jangan kamu memandai-mandai....

hidup bangsa ku....
tidak akan melayu hilang dimuka bumi......

1 comment:

  1. HAFIZ, TERIMA KASIH, PUJI HANYA KEPADA ALLAH S.W.T. BELAJAR RAJIN-RAJIN, HORMAT IBU BAPA, HORMAT ORANG TUA-TUA ( SYA MUDA SEDIKIT )IKUT SEGALA PERATURAN UiTM,BELAJAR MENGIKUT JADUAL, JANGAN JADUAL MENGIKUT KAMU KALAU INGIN BERJUMPA SAYA, DI UNIT KENEGARAAN, LEPAS DECEMBER TAK AKAN JUMPA LAGI, SAYONARA, PASKE JE SUIS ARRET TRAVAI AVEC UiTM.

    PAKRADIN

    ReplyDelete